Arjan met zijn Vipetjet en Kingtech K45G

Home Forums Stamcafé Arjan met zijn Vipetjet en Kingtech K45G

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Herbert Peek
    Bijdrager

Wie doet er mee aan de voorspelling van de topsnelheid in km/h die Ajran gaat bereiken met zijn nieuwste aanwinsten de Viperjet met Kingtech K45G Turbine winnaar krijgt eeuwige roem

Willy Swart
    Bijdrager

Maar wat moet ik me daar bij voorstellen? Spanwijdte b.v.? Zoiets als dit: Video van Viper-met-turbine

Johan.Witteveen
    Bijdrager

Snelheid zal best hoog zijn maar moeilijk in te schatten.
    het origineel vliegt max 804km\h
    het snelste modelvliegtuig met turbine staat op 709km\h
    ik ga voor een snelheid van 386km\h

Johan.Witteveen

Arjan
    Bijdrager

140 spanwijdte
    Als hij 250 gaat dan is het snel genoeg verwacht ik.
    Op internet vliegen ze hem met een p20 en p60 maar niemand heeft het over de snelheid heel jammer.

Johan.Witteveen
    Bijdrager

we zullen het mee maken welke snelheid je gaat maken ben benieuwd.

Henk van Hoorn
    Bijdrager

Dit weekend op een show in Wesel (D) een jet van ook rond de 140 cm zien vliegen die naar verluid boven de 400 gaat. De telemetrie wees uit dat vanaf 10 meter optrekken en dan 3 seconden recht naar boven en dan snel een halve looping 600 meter hoogte gaf. Veiligheidshalve had hij er de hele vlucht smoke op zodat je toch wist waar die bliksemschicht zat. Dat gaat Arjan nog niet halen en ik hou het op 265 km/h. Nu maar hopen dat hij niet te dicht langs een flitspaal gaat…

Johan.Witteveen
    Bijdrager

Als dat toestel in 3 seconden klimt van 10 naar 600 meter zou het gemiddeld
    196,6 meter per seconde hebben afgelegd dit zou neer komen op een gemiddelde snelheid van.
    196,9X3600 sec/1000 meter=707,99 Km/h
    dit lijkt mij vrij onwaarschijnlijk.
    het snelste modelvliegtuig met turbine staat op 709Km/h

Zie link http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=S_qc_loox6A

om filmpje te zien selecteer link ga er met de muis opstaan en klik op rechter knop klik nu op Ga naar http://www.youtube.com/watch?…

Willy Swart
    Bijdrager

Ik houd het er op dat hij niet boven de 250 km/uur komt in horizontale vlucht. Dus zonder aanduiken.

Henk van Hoorn
    Bijdrager

Nee Johan…vanaf 10 meter kwart looping…DAN 3 seconden recht naar boven..DAN een halve looping..en het hoogste punt lag op 600 meter. Hij zat net boven de 400 kmh en bovenin de looping was het maar een stipje…

Hoe gaan we de snelheid van Arjan meten? Telemetrie…GPS..Lasergun?

Herbert Peek
    Bijdrager

Nu Arjan zijn Kingtech 45 in de Viper heeft gemonteerd zal ik mij ook aan een gokje wagen. Ik denk dat Willy onderzoek heeft gedaan maar ik ga er net ietsje boven zitten 265km/h PS Arjan heeft een GPS logger

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.